Alessandro Marchi

CRITICAL CARPET: PAST, PRESENT AND FUTURE

With this project I would like to explore the 6000 acres of re-regulated forest around Skien. My tools will be statistics on the land and the forest that lays there, on its past as a paper millregion, on its present as a biomass mine and its future as a data storage centre. In all three incarnations of the forest one element is common: information. Paper to store information, electricity produced through the biomass serves the purpose of carrying around information, and the future data centre is the contemporary stronghold of information holders.

During the previous years my practice has revolved around human modified landscapes, chaos theory and the way humans constantly negotiate the space they inhabit. Walking has a central role on how I relate my body to the landscape and recently I took up making carpets as a way to transmit the subjective ephemeral observations captured during my walks. The idea in this project is to map the 6000 acres, through stories, archives, walks, statistics, future promises and development plans. The results will be presented in three carpets: Past,Present and Future.

A human modified landscape is transferred to three different carpets which acts as a sort of time travel machine, bringing materiality, maps, stories and statistics into a form which will allow visitors to have a glimpse into the three different periods by walking and sitting on the carpets.

Alessandro Marchi is an Italian artist based in Oslo, Norway. Marchi’s artist practice revolves around human modified landscape, identity, inequality, chaos and public space, especially on how humans constantly negotiate and modify the space they live in. He works experimentally and site specific to create installations, events, artist books, walks, sculptures, carpets, paintings, maps, texts and audio pieces. Marchi holds an MFA at the Oslo National Academy of the Arts (2020)and an MSC in Mechanical Engineering at the Universitá degli Studi di Bologna (2002). His works have been shown internationally in exhibitions and museums in Italy, Spain, Germany, France, Portugal, Croatia, Norway, Netherlands and the UK.

Arne Johan Vetlesen

Arne Johan Vetlesen (født 10. september 1960 i Oslo) er professor i filosofi ved Universitetet i Oslo. Vetlesen arbeider spesielt med etikk og sosialfilosofi og

Les mer…

Runa Vethal Stølen

Runa Vethal Stølen er styreleder i Norske Kunsthåndverkere, valgt på NKs landsmøte august 2021. Hun er ansvarlig for å lede styrets arbeid, bistå tillitsvalgte og

Les mer…

Mårten Medbo

Mårten Medbo bor i Katrineholm, Sverige och är utbildad Konstfacks linje för glas och keramik där han sedan 2020 även innehar en lektorstjänst i keramik.

Les mer…

Konrad Mehus

Mehus ble utdannet gullsmed i 1967. Etter avlagt fagbrev og utdanning ved Statens lærerskole i forming, studerte han skulptur ved Statens kunstakademi i 1970–1972. Konrad

Les mer…

Bente Knudsen Sanden

KNUTEPOESI  Knutepoesi er inspirert av NATURSKOGENS underliggende livssystemer, møtepunkt som forbinder ufattelige mange små kjente og ukjente arter. Der foregår et livsnødvendig, langsiktig samspill, nødvendig

Les mer…

Hege Osdalen

BACK FROM DUST Verket omhandler naturens og skogens kretsløp: Om nedbrytelsen, og det som vokser frem fra dette. Verket er laget av støv og skrotmetall

Les mer…

Marianne Berg

KOBLING NR. 3 KOBLING NR. 9 KOBLING NR. 10   Skogen er for meg et sted for inspirasjon, undring og opplevelse. Treet som materiale har til

Les mer…

Jessica Williams 

Jessica Williams trekker linjer mellom det foreslåtte datasenteret på Gromstul og et komplekst underjordisk nett av mycelium. Begge er gigantiske men likevel skjulte for øyet, noe som gjør

Les mer…

Geir Backe Altern 

Kunstner Geir Backe Altern har merket en løype langs kanten av tomten som Google har kjøpt. Jeg lager en sti. Det er en gammel tradisjon.

Les mer…

Irene Haslum

EVOLVING    SOM ET KRAFTFELT  KRETSENDE OM   EKSISTENSENS KJERNE  ULØSELIG FORBUNDET   MED DET SOM HAR VÆRT   OG DET SOM SKAL KOMME  OMSLUTTET AV   NATURENS TIDLØSE 

Les mer…

Barbra Czapran

LAYERED IV LAYERED VI   Siden slutten av 1980-tallet har jeg arbeidet med skulptur, objekter som tar utgangspunkt i såkalte lavkostmaterialer som stammer fra industriell produksjon av tre.

Les mer…