LAYERED IV LAYERED VI Siden slutten av 1980-tallet har jeg arbeidet med skulptur, objekter som tar utgangspunkt i såkalte lavkostmaterialer som stammer fra industriell produksjon av tre.
EVOLVING SOM ET KRAFTFELT KRETSENDE OM EKSISTENSENS KJERNE ULØSELIG FORBUNDET MED DET SOM HAR VÆRT OG DET SOM SKAL KOMME OMSLUTTET AV NATURENS TIDLØSE
LAV På grunn av lavens sårbarhet for ulike typer forurensing er mange lavarter viktige indikatorer på sur nedbør. Forurensning fra forbrenning av fossilt brensel med
BACK FROM DUST Verket omhandler naturens og skogens kretsløp: Om nedbrytelsen, og det som vokser frem fra dette. Verket er laget av støv og skrotmetall
Jessica Williams trekker linjer mellom det foreslåtte datasenteret på Gromstul og et komplekst underjordisk nett av mycelium. Begge er gigantiske men likevel skjulte for øyet, noe som gjør
HVA BÆRER JEG MED MEG? Jeg går mine veier. Sanker og ser. Vandrer rundt. Nyter stillheten. Går mykt over grønne enger. Mosen og mørke skogen
Et landskap som blir kokt av servere treffes av regnfrie lyn. Med ett forsvinner alt som er lagret i skyen. I arbeidet Spread like Wildfire visualiserer og modellerer Sidsel
DRYSS 2 Damascene-handverket har vore eit sentralt tema opp gjennom heile kunstnarskapen og i slike arbeid søkjer kunstnaren å skape ein kontemplativ og enkel struktur der bruk av edle og uedle metall i kombinasjon kan gje spenning
GRUNNSTOFF Arbeidet er en veggtekstil med håndbroderi i ulike trådkvaliteter på grått ullstoff. Jeg henter inspirasjon både fra broderier fra ulike folkekunsttradisjoner og fra tidligmodernister
HØR NÅ SYNGER OSPA Hør nå synger Ospa er et uttrykk jeg har vokst opp med og som jeg har valgt å kreditere til min mormor.
SNØ PÅ SKOG – EN JORD Jeg arbeider med forenklede, klassiske krukke- og urneformer, hvor dekoren er det sentrale. Motivene er hentet fra det nordiske landskapet,