Aron Irving Li

LAV  

På grunn av lavens sårbarhet for ulike typer forurensing er mange lavarter viktige indikatorer på sur nedbør. Forurensning fra forbrenning av fossilt brensel med utslipp av svoveldioksid og nitrogenoksider er særlig skadelig for lavafloraen. I de senere årene er lavene derfor blitt brukt som indikatorer på områder med store naturverdier med hensyn til biologisk mangfold. Forekomsten av lavarter i en skog kan vise til skogens biologiske tilstand. 

 Aron Irving Li arbeider hovedsakelig med intrikate metallskulpturer laget i kobber messing og sølv. Med utgangspunkt i naturens strukturer, oppbygging og indre logikk fordyper han seg i temaer rundt tid, eksistens og forgjengelighet. Li interesserer seg for tilvekst – og nedbrytningsprosesser i naturens kretsløp og ser på de estetiske og visuelle aspektene i disse prosessene. Med tid som katalysator for utvikling og forandring utforsker han møtet mellom natur og menneskeskapte strukturer. 

Aron Irving Li (1989) er utdannet metall- og smykkekunstner med Bachelor (2013) og Mastergrad (2015) fra Kunsthøgskolen i Oslo. Han har blant annet hatt separatutstilling Østfold Kunstsenter, Fredrikstad, Buskerud kunstsenter, Drammen og Kunstbanken, Hedmark kunstsenter, Hamar. Han har deltatt i gruppeutstillinger på gallerier som Kunstnerforbundet, Oslo, Collect2017, Saatchi Gallery, London. Hå gamle prestegard, Nærbø, KRAFT, Bergen og Galleri Format, Oslo. Hans verk er innkjøpt av Nasjonalmuseet for kunst og design, Oslo, KODE, Bergen og Nordenfjeldske kunstindustrimuseum. 

 

Kjell Gunnar Overøye

DRYSS 2    Damascene-handverket har vore eit sentralt tema opp gjennom heile kunstnarskapen og i slike arbeid søkjer kunstnaren å skape ein kontemplativ og enkel struktur der bruk av edle og uedle metall i kombinasjon kan gje spenning

Les mer…

Elin Hedberg

VOKSEKRAFT 1-3  Metallet og treet er avhengige av hverandre samtidig som de kjemper mot den andre. Det konstruerte metallet er i veien samtidig som det

Les mer…

Daniel Slåttnes

Født 1986, fra Oslo. Master i billedkunst fra Kunstakademiet, Kunsthøgskolen i Oslo. Jeg jobber ofte med spørsmål som forholder seg seg til både økologi, teknologi

Les mer…

LOCUS

GUILDED TREES  Guilded Trees er en serie stedsspesifikke performancer hvor to kvinner forgyller et utvalgt sted på et tre (som stammen eller blader) med 24

Les mer…

Martine Linge

TJERNET  Bevegelser i ulendt terreng er et større prosjekt som kretser rundt balanse og tyngdekraft: Hvordan vi holder oss oppreist; hvordan et tre vokser; hvordan det

Les mer…

Irene Haslum

EVOLVING    SOM ET KRAFTFELT  KRETSENDE OM   EKSISTENSENS KJERNE  ULØSELIG FORBUNDET   MED DET SOM HAR VÆRT   OG DET SOM SKAL KOMME  OMSLUTTET AV   NATURENS TIDLØSE 

Les mer…

Leonora Onarheim Bergsjø

Leonora Onarheim Bergsjø har doktorgrad i etikk og religionsfilosofi fra Universitetet i Oslo og forsker på digital etikk. Hun er ansatt ved Universitetet i Oslo,

Les mer…

Marianne Berg

KOBLING NR. 3 KOBLING NR. 9 KOBLING NR. 10   Skogen er for meg et sted for inspirasjon, undring og opplevelse. Treet som materiale har til

Les mer…

Anne-Line Sund

I SKOGEN  Mellom skogen og meg behøves ingen ord.  Fryden ved å ha plukket blomstene du elsker.   Noen ganger går jeg videre på den samme

Les mer…

Hege Osdalen

BACK FROM DUST Verket omhandler naturens og skogens kretsløp: Om nedbrytelsen, og det som vokser frem fra dette. Verket er laget av støv og skrotmetall

Les mer…

Bente Knudsen Sanden

KNUTEPOESI  Knutepoesi er inspirert av NATURSKOGENS underliggende livssystemer, møtepunkt som forbinder ufattelige mange små kjente og ukjente arter. Der foregår et livsnødvendig, langsiktig samspill, nødvendig

Les mer…

Stuart Ian Frost

EXPERIMENTAL WOOD 1  Begrepet “Eksperimentell skog” har forskningsorganisasjoner anvendt om levende laboratorier der langtidsforskning i relasjon til omgivelsene kan bli utført. Det er også gjeldene for rammen

Les mer…