Alessandro Marchi

CRITICAL CARPET: PAST, PRESENT AND FUTURE

With this project I would like to explore the 6000 acres of re-regulated forest around Skien. My tools will be statistics on the land and the forest that lays there, on its past as a paper millregion, on its present as a biomass mine and its future as a data storage centre. In all three incarnations of the forest one element is common: information. Paper to store information, electricity produced through the biomass serves the purpose of carrying around information, and the future data centre is the contemporary stronghold of information holders.

During the previous years my practice has revolved around human modified landscapes, chaos theory and the way humans constantly negotiate the space they inhabit. Walking has a central role on how I relate my body to the landscape and recently I took up making carpets as a way to transmit the subjective ephemeral observations captured during my walks. The idea in this project is to map the 6000 acres, through stories, archives, walks, statistics, future promises and development plans. The results will be presented in three carpets: Past,Present and Future.

A human modified landscape is transferred to three different carpets which acts as a sort of time travel machine, bringing materiality, maps, stories and statistics into a form which will allow visitors to have a glimpse into the three different periods by walking and sitting on the carpets.

Alessandro Marchi is an Italian artist based in Oslo, Norway. Marchi’s artist practice revolves around human modified landscape, identity, inequality, chaos and public space, especially on how humans constantly negotiate and modify the space they live in. He works experimentally and site specific to create installations, events, artist books, walks, sculptures, carpets, paintings, maps, texts and audio pieces. Marchi holds an MFA at the Oslo National Academy of the Arts (2020)and an MSC in Mechanical Engineering at the Universitá degli Studi di Bologna (2002). His works have been shown internationally in exhibitions and museums in Italy, Spain, Germany, France, Portugal, Croatia, Norway, Netherlands and the UK.

Aron Irving Li

LAV    På grunn av lavens sårbarhet for ulike typer forurensing er mange lavarter viktige indikatorer på sur nedbør. Forurensning fra forbrenning av fossilt brensel med

Les mer…

Millie Behrens

REPARASJON Å BYGGE ET TRE JEG SER DEG Trær og skog tar over for jern og betong; slik et gammelt forlatt drivhus står og forvitrer

Les mer…

Brit Dyrnes

HVA BÆRER JEG MED MEG?   Jeg går mine veier. Sanker og ser. Vandrer rundt. Nyter stillheten. Går mykt over grønne enger. Mosen og mørke skogen

Les mer…

Marianne Berg

KOBLING NR. 3 KOBLING NR. 9 KOBLING NR. 10   Skogen er for meg et sted for inspirasjon, undring og opplevelse. Treet som materiale har til

Les mer…

Kristine Fornes

SNART LÅG   Låg kommer av ifølge ordboka norrønt lág; av liggje, og betyr gammalt, nedfalle tre, trestamme som ligg i myr eller vatn.   Alt begynner i skogen. Og alt som

Les mer…

Sidsel Palmstrøm

VEV    Installasjonen VEV er tilpasset rommet på Spriten Kunsthall. Her settes tau av naturfiber og steinblokker av hardangerskifer sammen i et helhetlig spenn.  Materialene stein, tau og

Les mer…

Kristina D. Aas

BARK  Jeg henter ofte inspirasjonen i skogen: ingen andre steder ser man så stort mangfold av teksturer og kontraster: trestammer, mose, bark, gress, stein og

Les mer…

Hanne Ekkeren

Bor og arbeider i Oslo. Hun er utdannet ved Gerrit Rietveld Academie, Amsterdam. De siste årene har hun gjennomført flere prosjekter med utgangspunkt i stedet

Les mer…

Eirik Havnes

Eirik Havnes(f. 1989) er en lydkunstner og musiker som utforsker grenselandet mellom konsert, performance og installasjon. Havnes har en mastergrad i musikkteknologi fra NTNU. Han fokuserer

Les mer…

Mårten Medbo

Mårten Medbo bor i Katrineholm, Sverige och är utbildad Konstfacks linje för glas och keramik där han sedan 2020 även innehar en lektorstjänst i keramik.

Les mer…

Jessica Williams 

Jessica Williams trekker linjer mellom det foreslåtte datasenteret på Gromstul og et komplekst underjordisk nett av mycelium. Begge er gigantiske men likevel skjulte for øyet, noe som gjør

Les mer…

Idun Sira

URSKOG?  For meg er skogen nærmeste nabo. Den har alltid vært tett og gammel granskog, inntil en stor del av den ble jevnet med jorden.

Les mer…