Alessandro Marchi

CRITICAL CARPET: PAST, PRESENT AND FUTURE

With this project I would like to explore the 6000 acres of re-regulated forest around Skien. My tools will be statistics on the land and the forest that lays there, on its past as a paper millregion, on its present as a biomass mine and its future as a data storage centre. In all three incarnations of the forest one element is common: information. Paper to store information, electricity produced through the biomass serves the purpose of carrying around information, and the future data centre is the contemporary stronghold of information holders.

During the previous years my practice has revolved around human modified landscapes, chaos theory and the way humans constantly negotiate the space they inhabit. Walking has a central role on how I relate my body to the landscape and recently I took up making carpets as a way to transmit the subjective ephemeral observations captured during my walks. The idea in this project is to map the 6000 acres, through stories, archives, walks, statistics, future promises and development plans. The results will be presented in three carpets: Past,Present and Future.

A human modified landscape is transferred to three different carpets which acts as a sort of time travel machine, bringing materiality, maps, stories and statistics into a form which will allow visitors to have a glimpse into the three different periods by walking and sitting on the carpets.

Alessandro Marchi is an Italian artist based in Oslo, Norway. Marchi’s artist practice revolves around human modified landscape, identity, inequality, chaos and public space, especially on how humans constantly negotiate and modify the space they live in. He works experimentally and site specific to create installations, events, artist books, walks, sculptures, carpets, paintings, maps, texts and audio pieces. Marchi holds an MFA at the Oslo National Academy of the Arts (2020)and an MSC in Mechanical Engineering at the Universitá degli Studi di Bologna (2002). His works have been shown internationally in exhibitions and museums in Italy, Spain, Germany, France, Portugal, Croatia, Norway, Netherlands and the UK.

Kristine Fornes

SNART LÅG   Låg kommer av ifølge ordboka norrønt lág; av liggje, og betyr gammalt, nedfalle tre, trestamme som ligg i myr eller vatn.   Alt begynner i skogen. Og alt som

Les mer…

Mårten Medbo

Mårten Medbo bor i Katrineholm, Sverige och är utbildad Konstfacks linje för glas och keramik där han sedan 2020 även innehar en lektorstjänst i keramik.

Les mer…

Aron Irving Li

LAV    På grunn av lavens sårbarhet for ulike typer forurensing er mange lavarter viktige indikatorer på sur nedbør. Forurensning fra forbrenning av fossilt brensel med

Les mer…

Anna Ihle

Kunstner Anna Ihle jobber og bor i Stavanger. Ihle har studert på Konstfack, Stockholm og National Institute of Design, Ahmedabad, samt deltatt et år på

Les mer…

Jannik Abel

GJENFORENERE  Vi mennesker er den eneste arten som ødelegger sitt eget habitat. Jeg tror vi gjør det fordi vi har mistet kontakten med oss selv

Les mer…

Millie Behrens

REPARASJON Å BYGGE ET TRE JEG SER DEG Trær og skog tar over for jern og betong; slik et gammelt forlatt drivhus står og forvitrer

Les mer…

Leonora Onarheim Bergsjø

Leonora Onarheim Bergsjø har doktorgrad i etikk og religionsfilosofi fra Universitetet i Oslo og forsker på digital etikk. Hun er ansatt ved Universitetet i Oslo,

Les mer…

Bente Knudsen Sanden

KNUTEPOESI  Knutepoesi er inspirert av NATURSKOGENS underliggende livssystemer, møtepunkt som forbinder ufattelige mange små kjente og ukjente arter. Der foregår et livsnødvendig, langsiktig samspill, nødvendig

Les mer…

Brit Dyrnes

HVA BÆRER JEG MED MEG?   Jeg går mine veier. Sanker og ser. Vandrer rundt. Nyter stillheten. Går mykt over grønne enger. Mosen og mørke skogen

Les mer…

Marianne Berg

KOBLING NR. 3 KOBLING NR. 9 KOBLING NR. 10   Skogen er for meg et sted for inspirasjon, undring og opplevelse. Treet som materiale har til

Les mer…

Ingeborg Stana

IN THE PATHLESS WOODS I  Skogen er et tilbakevendende motiv i mitt kunstnerskap. Først og fremst fordi skogen er hinsides fatteevne. Å jobbe med kunst

Les mer…