Alessandro Marchi

CRITICAL CARPET: PAST, PRESENT AND FUTURE

With this project I would like to explore the 6000 acres of re-regulated forest around Skien. My tools will be statistics on the land and the forest that lays there, on its past as a paper millregion, on its present as a biomass mine and its future as a data storage centre. In all three incarnations of the forest one element is common: information. Paper to store information, electricity produced through the biomass serves the purpose of carrying around information, and the future data centre is the contemporary stronghold of information holders.

During the previous years my practice has revolved around human modified landscapes, chaos theory and the way humans constantly negotiate the space they inhabit. Walking has a central role on how I relate my body to the landscape and recently I took up making carpets as a way to transmit the subjective ephemeral observations captured during my walks. The idea in this project is to map the 6000 acres, through stories, archives, walks, statistics, future promises and development plans. The results will be presented in three carpets: Past,Present and Future.

A human modified landscape is transferred to three different carpets which acts as a sort of time travel machine, bringing materiality, maps, stories and statistics into a form which will allow visitors to have a glimpse into the three different periods by walking and sitting on the carpets.

Alessandro Marchi is an Italian artist based in Oslo, Norway. Marchi’s artist practice revolves around human modified landscape, identity, inequality, chaos and public space, especially on how humans constantly negotiate and modify the space they live in. He works experimentally and site specific to create installations, events, artist books, walks, sculptures, carpets, paintings, maps, texts and audio pieces. Marchi holds an MFA at the Oslo National Academy of the Arts (2020)and an MSC in Mechanical Engineering at the Universitá degli Studi di Bologna (2002). His works have been shown internationally in exhibitions and museums in Italy, Spain, Germany, France, Portugal, Croatia, Norway, Netherlands and the UK.

Moderne Ruiner

SPONAVSUG FLISKUTTER KONTEINER OG AVSUG AVSUG Verkene er del av prosjektet Hjemløse gjenstander som tar utgangspunkt i utrangerte maskiner og installasjoner fra nedlagt industri. Motivene

Les mer…

Odd Fredrik Heiberg

Odd Fredrik Heiberg er født 1965 i Oslo. Arbeider som som billedkunstner, kurator, prosjektleder mm. Odd Fredrik har en master fra Willem de Kooning Academy i Rotterdam og

Les mer…

DJ Slowfox

Einar Ottestad er sveivegrammofon-DJ. Han snurrer 78-plater på en gammel grammofonspiller. Dette skaper en magisk stemning med overflatelyder fra Fantasia og toner fra en svunnen

Les mer…

Atle Selnes Nielsen

HVIS ET TRE FALLER… Gran blir brukt til kroppen i flere musikkinstrumenter på grunn av den gode resonansen i materialet. Men kan det tenkes at

Les mer…

Anne Line Sund

I SKOGEN  Mellom skogen og meg behøves ingen ord.  Fryden ved å ha plukket blomstene du elsker.   Noen ganger går jeg videre på den samme

Les mer…

Irene Haslum

EVOLVING    SOM ET KRAFTFELT  KRETSENDE OM   EKSISTENSENS KJERNE  ULØSELIG FORBUNDET   MED DET SOM HAR VÆRT   OG DET SOM SKAL KOMME  OMSLUTTET AV   NATURENS TIDLØSE 

Les mer…

Bente Knudsen Sanden

KNUTEPOESI  Knutepoesi er inspirert av NATURSKOGENS underliggende livssystemer, møtepunkt som forbinder ufattelige mange små kjente og ukjente arter. Der foregår et livsnødvendig, langsiktig samspill, nødvendig

Les mer…

Ingeborg Stana

IN THE PATHLESS WOODS I  Skogen er et tilbakevendende motiv i mitt kunstnerskap. Først og fremst fordi skogen er hinsides fatteevne. Å jobbe med kunst

Les mer…

Hege Osdalen

BACK FROM DUST Verket omhandler naturens og skogens kretsløp: Om nedbrytelsen, og det som vokser frem fra dette. Verket er laget av støv og skrotmetall

Les mer…

Jannik Abel

GJENFORENERE  Vi mennesker er den eneste arten som ødelegger sitt eget habitat. Jeg tror vi gjør det fordi vi har mistet kontakten med oss selv

Les mer…

Idun Sira

URSKOG?  For meg er skogen nærmeste nabo. Den har alltid vært tett og gammel granskog, inntil en stor del av den ble jevnet med jorden.

Les mer…